
Pracownia Miast to akcja społeczna "Gazety Wyborczej", której partnerem zostały Wodociągi Kieleckie. Wzięliśmy udział w warsztatach na temat emigracji młodych kielczan oraz w konferencji podsumowującej projekt.
Pracownia Miast jest akcją prowadzoną od roku przez oddziały lokalne "Gazety Wyborczej". Jej celem jest pobudzenie dyskusji o rozwoju miast w najbliższej perspektywie, przybliżenie problemów miasta jego mieszkańcom i przedstawienie pomysłów na rozwiązanie problemów, z jakimi borykają się i będą borykać mieszkańcy. Pracownia Miast to jeden dzień warsztatów prowadzonych na zasadzie "burzy mózgów" zaproszonych ekspertów oraz drugi dzień konferencji podsumowującej projekt. W Kielcach Pracownia Miast gościła 12 i 13 października. Partnerami akcji były Wodociągi Kieleckie, Miasto Kielce oraz koncern LafargeHocim, właściciel m.in. cementowni w Małogoszczy.
Uczestnicy warsztatów podzieleni byli na dwie grupy. Jedna zajmowała się nową ustawą krajobrazową, dającą samorządom szerokie kompetencje w sprawie regulowania umieszczanych na terenie miasta szyldów, billboardów i innych reklam. Druga grupa dyskutowała o tym, jak przekonać młodych ludzi aby nie emigrowali z Kielc. W drugich warsztatach uczestniczył przedstawiciel Wodociągów Kieleckich rzecznik Ziemowit Nowak.
Na konferencję podsumowującą projekt został zaproszony w roli eksperta Henryk Milcarz, prezes Wodociągów Kieleckich. - Takie inicjatywy są cenne dla mieszkańców i dla władz miasta, bo zawsze inspiracja, a czasami krytyka, są potrzebne. Są również ważne dla takiej spółki jak wodociągi. Malejąca liczba mieszkańców jest dla nas oczywistą niedogodnością. Nasza infrastruktura i oczyszczalnie ścieków dostosowane są do określonej liczby odbiorców i gdy ona spada, to nas dotyka bezpośrednio - tłumaczy prezes Milcarz.
Podsumowanie kieleckiej Pracowni Miast można znaleźć w internecie (kliknij).

Konferencja Pracowni Miast - przemawia prezydent Kielc Wojciech Lubawski
Więcej zdjęć - galeria